pozdrowienia dla Arka i Marty otrabionych i obmachnych dzis wieczorkiem przy Selgrosie na Polczynskiej
Proszę o Rade
Zwiń
X
-
Proszę o Rade
witam. Mam mały problem z wyborem auta. w salonie zaproponowano mi OCTAVIA TOUR HB 1,9TDI /101KM ICE + za 63 tys, SKODA OCTAVIA II 1,9TDI/105KM AMBIENTE za 71 tys, oraz SKODA OCTAVIA II 1,6 FSI/115KM AMBIENTE za 65 ytys. pierwszą myślą była OI 1,9TDI ale teraz już nie wiem.kosztem silnika tdi mam nowsza ładniejsza i bardziej komfortową OII 1,6 FSI . OII z 1,9 tdi jest TROCHę za droga Proszę o radę
z gory dzieki
-
-
Re: Proszę o Rad
Zamieszczone przez bartolwitam. Mam mały problem z wyborem auta. w salonie zaproponowano mi OCTAVIA TOUR HB 1,9TDI /101KM ICE + za 63 tys, SKODA OCTAVIA II 1,9TDI/105KM AMBIENTE za 71 tys, oraz SKODA OCTAVIA II 1,6 FSI/115KM AMBIENTE za 65 ytys. pierwszą myślą była OI 1,9TDI ale teraz już nie wiem.kosztem silnika tdi mam nowsze ładniejsze i bardziej komfortową OII. OII z 1,9 tdi jest TROCHę za droga Proszę o radę
z gory dzieki
ile kilometrow robisz w ciagu roku :?:
czego oczekujesz od samochodu :?:
Nie wiez w zadne prospekciki z malym zuzyciem paliwa silnika FSI, pali malo tylko przy jezdzie na emeryta, a przy jezdzie dynamicznej pali tyle co normalny silnik albo i wiecej.
Gdybym stał przed wyborem O1 TDI a O2 TDI bez wahania wybralbym O2, jednak stojac przed wyborem O1 TDI a O2 FSI bez chwili wahania wybrałbym TDI, po pierwszych 2000 - 3000 kilometrow zmienilbym olej i odwiedzil na przyklad Aligatora i cieszyl sie bardzo oszczednym i dynamicznym samochodem o mocy 140KM :diabelski_usmiech ale ja jestem dziwny podobno :szeroki_usmiech
[ Dodano: Pią 19 Sty, 07 20:45 ]
a w ogole to nie ten dzial :!: przenosze pietro nizej :idea:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MisiekWAWmusisz sobie odpowiedziec na pare waznych pytan :wink:
ile kilometrow robisz w ciagu roku :?:
czego oczekujesz od samochodu :?:
bartol, jazdy próbne przed podjęciem decyzji o kupnie to obowiazek i to w każdej wersji silnikowej jakie rozważałeś.
---------------->>> OII TDIO I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
W mojej opinii zakup nowej O1 jest obecnie bez sensu. To stara buda, stare zawieszenie - ogólnie stara konstrukcja. Jak na nowe auto to zły wybór. Powinieneś skupić się na O2. Moim zdaniem optymalne jest TDI 1.9. Jeśli nie masz $$$ na nowe, to zobacz 2-letnie...Perfee
149 KM / 313 Nm by Masters Tuning
Komentarz
-
-
nie jezdze strasznie duzo 20 25 rocznie. mozliwosc zwiekszenia mocy jest kuszaca. elastzcznosc i apetyt na poliwko sa wazne a to zapewni tdi. sykoda tylko ze OI
[ Dodano: Pią 19 Sty, 07 21:09 ]
kupując 2-3 letnie auto nie bede miał pewnosci ze auto jest ok. poza tym kredyt na auto nowe jest korzystniejszy. Wiem Ze oI jest troszke przestarzała ale 10 tys tansza
Komentarz
-
-
Bioraz rozniece w cenie, pomysl sobie tak - ile za 5 lat bedzie warta O1, a ile O2. z tych 10 tys roznicy zrobi Ci sie mniej, Octavia I odchodzi do lamusa - za 5 lat beda naprawde tanie, pomimo tego ze samochod bedzie mial 5 lat. Co innego O2, nowa konstrukcja, jeszcze troche pozyje i nie straci na wartosci tak szybkoi jak jedynka. Jak bedziesz chcial zmienic pozniej samochod to wtedy to docenisz. Ja bym bral II. Tym bardziej ze w szerszym aspekcie czasowym roznieca 10 tys sie zmniejszy i to wedlug mnie duzo.Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5
Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Techno200>Ja bym bral II. Tym bardziej ze w szerszym aspekcie czasowym roznieca 10 tys sie zmniejszy i to wedlug mnie duzo.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
bartol,
IMO powinieneś rozważyć jeszcze jeden aspekt - do czego to auto ma służyć
tzn do codziennego dojazdu do pracy dla 1 osoby czy głównie jako auto rodzinne dla 5 osób w miarę wygodnie wożonych -
jak to drugie to dla O2 nie ma alternatywy - niestety O1 ma zbyt mało miejsca z tyłu
jeżeli jednak sporadycznie tylko dla większej ilości osób to przy ograniczeniach $ ja wziąłbym jednak O1 z TDI...
a poza tym, to tak jak koledzy powyżej pisaliPink Floyd fan.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Techno200w szerszym aspekcie czasowym roznieca 10 tys sie zmniejszy i to wedlug mnie duzo.
Komentarz
-
-
Ja jestem zadowolonym uzytkownikiem OCTY I TDI - kupilem uzywana 2 letnia - ale nie kupowlabym na Twoim miejscu jedynki tak jak juz pisano to stara bryka - za pare lat to bedzie calkiem staroc. Pewnie ze silnik to bajka te benzyniaki to niestety za bardzo nie jada .... Trudna sprawa- idealna to by byla II TDI :-) Szarpnij sie na nia - nie bedziesz zalowal !Czader
OCTA COMBI 2003 ALH
Komentarz
-
-
Biorąc pod uwagę że kredyt bede spłacał ok 4 moze 5 lat to 10 tys nie zrobi wiekszej różnicy.Jeśli będę chciał ja sprzedać to z tdi OII nie bedzie problemu. Cenę tez bedzie trzymac lepiej niz tdi OI i OII 1,6.Jezdzę raczej sam wiec miejsce z tyłu jest nie istotne liczy sie wnetrze, zawieszenie ogólnie przyjemność z jazdy. HM może faktycznie powinienem zainwestować OII 1,9.
Widziałem ostatnio ogószenie oII 2.0tdi za 66tys. dobra oferta ale nie mam chyba zaufania do uzywanych samochodów
Komentarz
-
-
Czesc,
ilu Polakow tyle opinii - jak ktos kiedys powiedzial :-)
Nowa Oct. I bym sobie juz podarowal.
I wzialbym Oct. II, tylko ze jakies te ceny drogawe co podales....
na stronie Skodziny masz cennik wersji MINT (czego ona nie ma co ma Ambiente???, a moze ma wlasnie MINT cos wiecej???)
1.6 FSI 115 KM koszt. 63.799
a 1.6 FSI 102 KM Combi (mniam mniam) 65.599 zl
i ja bym wzial combi :-)
ale Ty sam wiesz czego potrzebujesz - zauwaz tylko ze koledzy na forum dosc czesto pisza ze jesli sie jezdzi po miescie na krotkich dystansach to TDI jakos duzo oszczedniejsze od poczciwego benzyniaka nie jest....
ps. a nie ma jakis promocji na auta z 2006 r.? Skoda sie nie stara? To moze Chevroleta Epice? :-) teraz chyba obtanili go do 66.900.....
pozdr. :-)
Komentarz
-
-
Porównując O1 z O2 to za tą drugą przemawia: rozmiar - więcej miejsca w środku z tyłu, wiekszy bagażnik (choc tu i O1 jest wiecej niż OK), lepsze wykończenie wnętrza i no znacznie lepsze zawieszenie tylne- wielowahaczowe vs belka skrętna
Porównując silniki to z TDI możesz po dłubnięciu miec 140-145(O1) lub 145-150(O2)KM - a to Ci da znacząco lepsze osiągi niz 1.6FSI.
Sam jeżdżę O1 TDI i stojąc przed takim wyborem jak Ty wybrałbym teraz O2 TDi.
Oprócz rzeczy które wyżej wymieniłem masz jeszcze FMIC'a zamiast SMIC'a a więc po wirusie będzie Ci lepiej trzymał parametry w upalne dni. Do tego masz lepiej rozwiązane kwestie przeswitu pod miską olejową;-)
Co do wyposażenia to na korzyśc O1 przemawia aut. klima vs półaut., ale poza tym masz przewagi O2 Ambiente: , chłodzony schowek z przodu, el. szyby z tyłu, podłokietnik z chłodzonym schowkiem i nawiewem na tył, boczne poduszki, regulacja lędźwiowa
Jesli i tak kupujesz auto na kredyt.... to te 8k więcej nie bedzie tak bolesne
Bierz O2 TDIGarret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Jak na 5 lat to tylko OII TDI. OI bedzie wtedy autem ktore technologicznie bedzie mialo ponad 15 lat, do tego bedzie modelem juz nie produkowanym. A bajki o drogim w naprawie zawieszeniu to bym wsadzil gleboko. Jest tyle dobrych zamiennikow, w smiesznych w stosunku do ASO cenach, ze to nie jest problem.
Komentarz
-
-
A ja mam trochę inne zdanie. Niedawno (rok temu) stałem przed taką samą decyzją jak Ty. Z tym, że rozważałem jeszcze zakup Leona 1,9 tdi 90KM, który zawsze bardzo mi się podobał. Jednak w ostatniej chwili postanowiłem jeszcze zahaczyć o Skodę. I cóż, okazało się że Skodzina miała kufer który powalił mnie na łopatki. W miarę jak zacząłem porównywać ceny (Leon, Octavia I, Octavia II) wszystko przemawiało na korzyść OI. W cenie Leona golasa miałem elektrykę i klimę i mocniejszy silnik 110KM. Octavia II cholernie mi się podobała, jednak nawet ta w benzynie była droższa od diesla OI. Poza tym, nie chciałem kupować samochodu z początku produkcji, bo jak wiadomo teraz firmy testują auta na klientach. Tak miałem z Renault Megane Coupe. Był z początku produkcji i chyba tylko kierownicy w nim nie wymieniłem. Rocznie wykładałem około 8000 na same naprawy. Tak więc ja wziąłbym konstrukcję może i starszą, jednak z wyeliminowanymi niedociągnięciami. Zresztą jestem z mojej Octy bardzo zadowolony. A za niecały rok, po wizycie u Mastersa moje zadowolenie jeszcze znacznie wzrośnie...Pozdrawiam, Dezet
Komentarz
-
-
Szczerze mówiąc myślałem że kupowanie samochodu to trochę łatwiejsze i przyjemniejsze zajęcie. Cały czas analiy, kalkulacje. To przestaje byc przyjemne. Mam nadzieję że w końcu mnie oświeci i dokonam jakiegoś sensownego wyboru.Zależy mi na silniku TDI a ceny niestyety sporo się różnią od benzynki. Zastanawiam się czy nie za dużó stracę jak kupię nową O1.Planowałem wydać max 60 tys. a tu sie robi 70.
Komentarz
-
-
no tak to jest bracie . mam to samo - we wrześniu myślałem o O1 w tour sporcie za 70 a teraz tak się rozbestwiłem :diabelski_usmiech że mi chyba stówka nie starczyO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
Komentarz